Ana Sayfa      Hizmetlerimiz      Mezoterapi

Mezoterapi

İğnesiz Mezoterapi, Mezoterapi, Mezoterapi Teknikleri

Mezoterapi, vitamin, mineral, aminoasit, enzim ve ilaçların orta deri tabakasına verilmesi işlemidir. İlk kez 1952 yılında Dr. Michel Pistor tarafından uygulanmış olup, 1987 yılından itibaren Fransız Tıp Akademisi tarafından geleneksel tıbbın bir parçası olarak kabul edilmiştir. Halen tüm dünyada yaygın olarak uygulanmaktadır. İlk uygulanışı enjeksiyonlar şeklinde idi. Ancak günümüzde iğneli mezoterapi, ağrılı ve kanlı olması ve yer yer morarmalara yolaçması nedeniyle tedavi çoğu zaman tamamlanamamaktaydı. Uygulanacak tedavinin yerine göre kullanılan ilaç karışımının çeşidi ve miktarı değişmektedir. Kullanıldığı yerler çok geniş bir alan olmakla beraber ilk akla gelenler spor yaralanmaları, kas-iskelet sistemi hastalıkları, saç dökülmesi ve kozmetik tedavilerdir. Mezoterapinin faydalı olduğu estetik sorunlar ise selülit, bölgesel yağlanmalar, vücut şekillendirme, kilo kaybı, yüz “mezolifting”i, gözaltı torbalanması, deri çatlakları, yara izi tedavileridir.

İğnesiz mezoterapi (mesostar) elektroporasyon yoluyla çalışmaktadır. Monopolar düşük voltajlı elektriksel akımla oluşan mikrokanallar ve polarizasyon yardımı ile hazırlanan ilaçlar deriyi geçerek, hedef dokuya transfer edilmektedir. Yapılan çalışmalarda iğnesiz mezoterapi sistemi iğneli yönteme göre daha homojen bir ilaç uygulaması sağladığından daha etkili sonuçlar etmiştir. Aslında bu sistem ilerlemiş ülkelerde kanserli hastaların tedavisinde kanser ilaçlarının verilebilmesi için kullanılan bir yöntem olarak uygulanmaya konulmuş, sonradan mezoterapi için de başarılı bir teknik olarak kullanılmaya başlanmıştır.

Selülit ve Mezoterapi

Cilde nüfuz eden ilaç kokteylleri rahatlıkla ciltaltı yağ dokusuna inerek, yağ hücrelerini yakar, enerji olarak kullanılır; kan akımını uyarır; lenf akımını uyarır; ve kollajen yapımı arttırır. Kullanıldığı alanlarda selülite bağlı portakal kabuğu görüntüsünü neden olan fibrotik ve bağ dokusu bantları çözülerek ciltaltı dokuları rahatlar. Ayrıca eriyen yağ dokusu da selüliti azaltmış olur. Mezoterapinin faydalı olmasının nedeni uygulanan cilt tabakasının mezodermden köken alması, cildin fonksiyonel tabakası olması, zengin bir damar yapısı, kıl folikülü sayısı, bağ dokusu hücresi sayısına sahip olmasıdır. Uygulama tekniğinde ilaçlar selülitli alanın üzerine plakalar altına özel bir tabaka içine konularak uygulanır. Bu uygulama her alan için 6 dakika sürmektedir. Böylece ağrısız, sızısız ve kansız olarak ilaç uygulaması tamamlanır. Eski yöntem olan iğneli mezoterapide ise iğne ile selülitli alana ilaç verilir.

Bugüne kadar mezoterapide birçok enjektör çeşitleri kullanılmıştır. Enjeksiyonlar dermis içine yada dermis altına yapılmaktadır. Kullanılan bazı enjektörler doz ayarlı ilaç verebilmek için tabanca şeklinde de kullanılmaktadır. Ancak bu uygulamaların hepsinde iğnenin girdiği yerlerde ağrı, kanama ve morarma görülmektedir. Bu problemler nedeniyle birçok hasta tedaviyi tamamlayamamaktadır. Yurtdışında bir yıldır uygulamaya başlanan iğnesiz mezoterapi yöntemi (mesostar) ile mezoterapi ilaçlarının kokteyli rahatlıkla cilde verilmektedir. Bu yöntemde elektroporasyon ile ilaçlar cilde nüfuz edip, dermise inmektedir.

Yüz Yaşlanması ve İğnesiz Mezoterapi (Mezolifting)

Otuzlu yaşlara gelindiğinde cildin kuruluğu ve yağ oranındaki azalmalar cildin yaşlanmasını hızlandırır. Böylece yüz derisinin yaşlanmasının ilk belirtileri olan ince çizgi ve kırışıklıklar belirmeye başlar ve derideki elastikiyet kaybıyla karşı karşıya kalınır. Zamanla kırışıklıklar derinleşir ve ciltte sarkma ortaya çıkar.

Mezoterapide, vitamin, mineral, aminoasit, enzim ve ilaçlar orta deri tabakasına verilir. Yüz gençleştirme ve kırışıklık tedavisi dediğimiz mezolifting işlemi dışında boyun dekolte ve el sırtı gençleştirmede de kullanılmaktadır. Ayrıca mezolifting ile yeni oluşmuş pembe renkli cilt çatlakları ile lekelerin de belirli oranda tedavisi yapılabilmektedir.

Kişinin cilt ihtiyacına göre öncelikle bilgisayarlı cilt analizi yapılırarak, öncesinde fotoğraflama yapıldıktan sonra, tedavi planı yapılır. Seanslar ortalama 6–30 dakika sürer, seans sayısı ise 4–6 ‘dır. Herhangi bir riski olmayan iğnesiz mezolifting işlemi için yaş sınırı söz konusu değildir. Özellikle çok sigara, alkol içen kişiler, güneş, floresan lamba ve solaryuma maruz kalan kişiler, yoğun iş ve stres ortamında cildine bakamayan tüm kadın ve erkeklerde iğnesiz mezolifting kolaylıkla uygulanabilir.

Mezoterapi göz altı yağ torbalarının azaltılmasında da kullanılmaya başlanmıştır.

Mezoterapide kullanılan ilaçlar Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi’nin (FDA) onayladığı, eczanelerde satılan, çoğu bitkisel ürünler olup, reaksiyon riski en düşük olan ilaçlardır. Tabi ki, dikkat edilmesi gereken nokta ise kokteylde kullanılacak ilaçların birbiriyle uyumlu seçilmesi ve kullanılmasıdır. Genellikle deri içine verilen maddeler cilde dolgunluk veren ve nem oranını dengeleyen hiyaluronik asit, A,D,C, B, E gibi antioksidan vitaminler, selenyum, ginko biloba, cildin sıkılaşmasında kullanılan DMHA maddesi B5 vitamini, bakır ve çinko elde edilmiş sıvı, jel yada krem şeklindeki kokteyllerdir. Ancak aşağıdaki kullanım amaçlarına göre kokteyllerin içerdiği ilaçlar değişmektedir. Bugüne değin mezoterapi her ne kadar medyada estetik ve kozmetik amaçlı kullanımı duyurulmuşsa da, aşağıda görüldüğü gibi birçok kullanım alanına sahiptir:

1.   Estetik kullanımlar

• Çene eklemi hastalıkları
  •   Trigeminal neuralji

Mezoterapi Yan Etkileri

İğnesiz mezoterapi işleminde herhangi bir risk ya da yan etki yokken, iğneli mezoterapide iğneye bağlı etkiler olarak, ağrı, korku, kanama, morarma (ekimoz), hematom, asepsiye dikkat edilmezse enfeksiyon ve deri çizilmesi görülebilmektedir. Kullanılan ilaca bağlı yan etkiler ise, uyumsuzluk, alerjik reaksiyonlar, ağrı, flash, eritem, epigastralji, rebound etki, deri nekrozlarıdır.

Mezoterapi Uygulaması

Mezoterapi uygularken, kas içine ilaç verilirken ilaç daha düşük konsantrasyonlarda verilmelidir. Bu kasa zarar vermeyi önler. İğneli mezoterapide sadece suda çözünen ilaçlar kullanılmalı; iğnesiz mezoterapide yağda çözünen ilaçlar da kullanılabilir. Birbirlerinin etkisini engelleyecek ilaçlar kullanılmamalıdır. Posalı solüsyonlar iğneli mezoterapi ile kullanılamazlar. Ancak aynı ilaç iğnesiz mezoterapide rahatlıkla uygulanabilir. Alerji hikayesi olan hastalarda bu konuda dikkat edilmelidir. Kokteyl hazırlarken belli bir sırada ilaç karışımı yapılmalıdır. Mezoterapi seanslarından önce ve sonra aspirin gibi kanı sulandıran ilaçlar kullanılmamalıdır. Mezoterapi seansından sonra yaklaşık 10-15 saat sıcak banyo yapılmaması daha iyi olur. Kot, stretch pantolon gibi vücudu saran pantolonlar kullanılmaması tavsiye edilir. Mezoterapi seanslarından sonra 48 saat zorlu hareketler, 6-8 saat sıcak banyo ve 4 saat makyaj yapılmamalıdır. Hamile kadınlar, emzirenler, insüline bağımlı ileri düzey diabetli olanlar, ileri kalp hastalığı, stroke ve iskemik atak hikayesi, yeni kanser hikayesi, cilt lezyonları, mezoterapi ürünlerine bilinen bir allerji hikayesi, kanama hastalığı hikayesi (hemofili) olan hastalara uygulanması sakıncalıdır.

Mezoterapi Etki Başlangıcı

İğnesiz mezoterapide ilk seanstan itibaren hemen etki görmeye başlayacaksınız. İğneli mezoterapide bu yedinci seansa kadar uzayabilmektedir. Yüz mezoterapisinde iğnesiz yöntemde ilk seansta hemen, iğneli yöntemde 2-3 gün sonra etki görülür. Saç mezoterapisinde etkinin başlaması için en az 3 ay geçmesi gerekir. Yapılan araştırmalar ve uygulamalar sonucunda bölgesel incelme veya zayıflama için yapılan mezoterapiden sonra bir iki beden küçülme görülmektedir. Daha uzun dönemde liposuction ile de kombine edilerek çok daha fazla zayıflama sağlanabilmektedir.

Mezoterapi Seans sıklığı ve süresi

Saç, ilk dört hafta haftada bir seans, ikinci dört hafta için iki haftada bir seans ve sonraki dönemlerde ayda bir seans olmak üzere 12 seanstan oluşmaktadır. Saç mezoterapisi seansında saç mezoterapisi ve saç bakımı uygulanmaktadır. Yüz mezoterapisi haftada bir olmak üzere, 4 seansta tamamlanmaktadır. Yapılan araştırmalarda ilk seanslarda fayda sağlandığı görülmektedir. Yüz mezoterapisine dahil olan uygulamalar ise, iğnesiz mezoterapi, yüz vibrasyon ve masajı, cilt bakımı (iki haftada bir) ve kimyasal peeling‘dir. Zayıflama, cilt sıkılaştırma, selülit, bölgesel inceltme için 10-15 seans mezoterapi yapılmaktadır.

Seanslar aşağıdaki işlemlerden oluşmaktadır:

•Mezoterapi: Haftada 1 seans

•AWT: Haftada 2 seans

•Cilt bakım: Ayda 1 seans

•Diyet: Haftalık takip

•Egzersiz (yürüme bandı, v.b.): Haftalık takip

•Vücut ve kilo analizi: Haftalık takip

•İlaç tedavisi: Haftalık takip

•Masaj

Mezoterapiden sonra eskiye dönüş

Mezoterapiden sonra zamanla eski hale dönüş olması için tekrar kilo almasına ve vücut metabolizmasına bağlı olarak, vücutta ve ciltte deformasyonlar meydana gelse de, bu tedavi gören bölgelerden ziyade diğer yerlerden olur. Unutmamalı ki, egzersiz ve diyet mezoterapinin başarısını ve sürekliliğini arttırır.

KLİNİĞİMİZDE VERMİŞ OLDUĞUMUZ HİZMETLER

İSTANBUL: Meşrutiyet Mah.Rumeli Cad.No:50 Selanik apt.Kat:2 Daire:2 NİŞANTAŞI / İSTANBUL

Tel:+ 90 212 356 09 60  GSM:+ 90 533 313 79 12

BODRUM:  Bodrum Cad.Akkın İş Merkezi 7/A YALIKAVAK / BODRUM / MUĞLA